Get ISLAMIC-Graphics

Thursday 31 May 2012

QasidAh buRdah

Assalamualaikum...
agak lama juga laa blog ini tak di'update'..
nasib baik die x majuk! hehe..
ni mungkin sebab penyakit kemalasan belum jumpa penawarnya atau kerana kesibukan di saat akhir sem..
al-maklum la..siapkan assignment & tesis last minute! hoho

Alhamdulillah..
syukur kerana masih diberi peluang untuk aku bernafas,
untuk aku bertaubat di atas dosa-dosa aku,
untuk aku memperbaiki kesilapan aku,
untuk aku untuk terus meneruskan hidup..
dan aku akan jadi hamba yang sebenar2 hamba,
 untuk mencapai keredhaan-Mu, ya Allah..

الهى أنت مقصودي ورضاك مطلوبي


nasihat Imam Al-Ghazali rohimahullah Ta'ala:
Apabila bangun tidur, jika boleh pada setiap hari, tanya kepada diri: "Kenapa ALLAH hidupkan aku pada hari ini?"

Jawapan yang dicadangkan Imam Al-Ghazali: Kerana dosaku banyak. ALLAH izinkan aku untuk bertaubat.

hari ini hari Jumaat. Alhamdulillah, boleh dikatakan ramai jugak rakan2 fb update status mengenai amalan-amalan pada hari Jumaat serta kelebihan hari Jumaat.

jika lagu yang panjang-berjela anytime kita boleh nyanyi,
apa kata meh kita ramai2 selawat ke atas 
Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW




tengah sibok2 search maklumat untuk tesis,
tetiba tergerak ati nak dengar Qasidah Burdah..
sapa yang tak pernah/ tak sempat/belum pernah dengar qasidah ni
jom klik video di bawah ni..kita dgr, kita tgk sama2 k..
daripada kita dengar lagu cintan2 xde pekdah 
baik kita dengar qasidah ni..
haaa..ni baru dinamakan sebagai halwa telinga :)


 
nak tau x apa sejarah qasidah ni n kenapa dinamakan 'BURDAH'

haaa..kalau nak tau, tunggu post saya lagi 1 k..

p/s: jom SELAWAT !!! :)




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...